divendres, 14 de gener del 2011

Recorregut energètic/ Energy saving tour

RECORREGUT ENERGÈTIC

L’Equip Energètic durant aquest primer trimestre l’hem format dos representants de cada classe de 5è i de 6è. Al final del curs passat ens van fer a nosaltres el recorregut energètic de l’escola i ara l’hem fet als altres nens i nenes de l’escola. Ho hem fet més senzill i més curt pels més petits. Aquest recorregut ha de servir per conèixer l’energia que fem servir a l’escola i per trobar maneres d’estalviar energia.

També hem visitat la sala de les calderes i el quadre central d’electricitat. El Toni, el nostre conserge, és l’encarregat del manteniment de l’escola i amb molta paciència, ens ha explicat com funciona la calefacció i com està distribuït el quadre elèctric.

Ara a les tutories parlarem de com estalviar energia, recollirem les propostes, les valorarem i intentarem portar-les a terme.

L’Equip Energètic de l’escola


ENERGY SAVING TOUR

During the first term of this course two students from year 5 and two students from year 6 have been the ones in charge of the Energy Team of the school.

At the end of the last course the energy saving tour was made by the older students. This course we are making it for the rest of the school pupils. We have made it simpler and shorter for the youngest students. This tour shows us the energy we use in the school and different ways of saving energy.

We have also visited the boilers room and the school general electric panels. Toni, school caretaker, is the manager of the maintenance of the school and he

patiently has told us how the central heating and the electrical panel work.

Now the tutors will discuss with their group of students of how to save energy, to keep a track of the different things we are doing in the school and we’ll try to carry them out.

The Energy Team of the school

dilluns, 10 de gener del 2011

Tots fem escola/Everybody takes part in our school project

TOTS FEM ESCOLA

A la tarda, quan nosaltres anem cap a casa, a l’escola i entren altres persones que també fan servir energia.

Les instal·lacions de la nostra escola també les fan servir altres entitats com Ball de bastons, Aires Rocieros, Tot Ballant,… i de vegades també venen a jugar a la pista equips de futbol. Els hem explicat el projecte d’estalvi d’energia i els hem demanat que ells també hi participin.

A les senyores de la neteja també els hi hem explicat el projecte que estem portan a terme. S’han interessat molt i ens han dit que ens ajudaran.

Moltes gràcies Pili, Carmen, Pastori i Maria, per tancar els llums que no necessiteu i també per tancar els que ens hem oblidat nosaltres.

Sou com els follets que no veiem, que treballeu de nit i quan arribem pel matí tot ho trobem al seu lloc i net.

Equip Energètic

EVERYBODY TAKES PART IN OUR SCHOOL PROJECT

In the afternoon, when we go back home, some other people who uses energy enters the school.

The facilities of our school are also used by other entities such as Balls de bastons, Rocieros, Tot ballant, ... and sometimes football teams come to the school to play football. We have told them about the energy saving project and they are very interested in participate.

The cleaning ladies are also very involved in the energy saving project. They are very interested and they are helping us.
Thanks to Pili, Carmen, Maria and Pastori, for switching off the light of the school when there isn’t anybody in the classrooms.
You are like invisible elfs, who work during the night and when we arrive at the school in the morning everything is clean and tidy.

The Energy Team




dimecres, 22 de setembre del 2010

Nou logotip i lema/New logo and slogan

Tots els nens de primària de l’escola vam participar per fer un logotip i un lema que ens recordin que hem d’estalviar energia. A partir del logotip que ja teníem li vam afegir un nou lema i nous dibuixos. Van sortir moltes bones idees i van triar els més significatius de la nostra escola. El lema triat va ser: “si estalviem, tots guanyem.”

Aquests són alguns dels altres lemes proposats:


Estalvia energia cada dia

I el món serà una alegria.


Sigues pobre o ric

Aprofita el sol que és gratuït.


Si gastes menys tots guanyem.



All the school children were involved in making a logo and a slogan that reminds us the importance of saving energy. We added some energy symbols to the old logo. During the meeting, many good ideas came out and we chose the most interesting ones for our school.

This was the chosen slogan: The more you save, the more we gain.

These are some other slogans that were proposed:

Save energy daily

and the world will be a joy.

To be poor or to be rich

exploit the sun because it’s free.

The less you waste energy,

the more you gain.

Primera reunió de l'Equip Energètic de l’escola /First meeting of the Energy School Team

El 3 de maig l’Equip Energètic de l’escola, que està format per dos representants de cada classe de 4t a 6è, ens vam reunir per primera vegada. A 1a reunió hi havia el Josep Manel, que és el representant de la Diputació, el Galdric i la Neus que són els representants de l’empresa que ens ajudarà a treballar l’energia, el Toni, el nostre conserge i l’Elisa, la mestra amb qui treballem.

Vam fer un recorregut per l’escola per veure com fèiem servir l’energia i vam prendre nota del més interessant. També vam visitar llocs que no sabíem que existien: la sala de calderes i la sala on estan els quadres generals d’electricitat. Ens hi vam fixar molt perquè ho havíem d’explicar als nostres companys. Hem pensat fer una presentació del recorregut per poder-lo comentar a la classe abans de fer el recorregut amb els companys.

On May 3, the Energy School Team met for the first time. The team was composed by two students from each class, from Year 4 to Year 6. There was Josep Manel, who is the representative of the Council, Galdric and Neus, who are from the company that will help us work about energy, Toni, the school caretaker and Elisa, our teacher.

We took a tour around the school in order to see the ways we used energy and we noted the most interesting things. We also visited places that we would have never thought existed: the boiler room and the school general electric panels. We took the tour very seriously, because we had to tell our school partners about everything we had seen.